FİKİRTEPE VE TARİH...

Hani geçen gün yazmıştım , tarihmi,çöpmü diye. Fikirtepedeki arkadaşım Eceviti dün yine ziyaret ettim. Oturduk bol bol sohbet ettik. Sağolsunlar her gidişimde sıcacık kahvelerinde beni agırlıyor bol bol tarihe gezinti yaptırıyorlar. Başkanımız Selami öztürk ile yaptığım görüşmeden bahsettim onlara. Başkanın Tarihe ne kadar tutkun olduğunu bu projeye ne kadar heyecanlandığını ,ama daha önceden yaşanmış tecrübelerinden dolayı endişesinden bahsettim, hak verdiler ve onlarında bu gibi kişilerden rahatsız olduklarından bahsettiler. (Bu kişiler antika halk pazarlarını rus pazarlarına çevirip ve çin malları ile dolduranlar) Depolarını gezdiğimde inanın tarih ve anılarla yüzleştim. Aslında bu kişiler tarihi yazmıyorlar belki ama tarihi kurtarıyorlar. Floransada ögrenciyken inanın en keyifle dolaştığım yerlerden biriydi antika halk pazarları , hele Can Bartunun Fiorentina resmi ile fotoğrafını görünce ne kadar çok heyecanlanmıştım. Tabiki resmi satın almadım. Çünkü Can abinin orijinali ülkemdeydi , o resim şimdi bir İtalyan ailenin evinde, böylesi daha güzel değilmi. Sanat Tarihi ögretmenim sig. Papi nin bir sözü vardı. "Gerçek sanatçılar sanatı sokakta öğrenirler, sıralardaki sanatçı adaylarına anlatırlar ve yine sokaklara dönerler derdi." Sokak avrupada gerçek bir sosyal arenadır. Roma belediyesi sokak dekorluğu müdürlüğü kurdu. İnsanların dolaştığı, yaşadığı sokakları nasıl daha cazip hale getirebiliriz diye düşünce merkezi yani. Çok yakında Fikirtepeye yeniden gidecek ve sizlere yeni gelişmeleri anlatacağım.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: