EKONOMİ VE HAYALLER...

Ben siyaset yazmayı pek sevmiyorum, belkide beceremiyorum. Ama bir süredir televizyonda gösterilen ekonomiyi canlandırma reklamlarından sonra artık dayanamadım ve yazmaya karar verdim. Bir ülke düşününki halkı açlık sınırında , yakında okullar açılıyor ama insanlar okul alışverişlerini borçla veya hala kullanan varsa kredi kartlarıyla yapıyor veya yapmaya çalışıyor. Televizyonda ise birileri çıkmış şaçmalıyorlar;
Oyuncak alın diye:
Nereden? Oyuncakcımı kaldı? Onlar yıllar önce battılar, oyuncakları şimdi hipermarketler satıyor, onlarda zaten eve dönerken biryerlere uğramıyor, lüks otellerine dönüyor ve otel sahipleri ile kazandıkları paralarını ülkelerine götürüyorlar.

Ciklet alın diye:
Bizim ülkemizde ciklet alınmaz, para üstü olarak zaten doğal olarak kullanılır. Malesef eski türk cikletleride kalmadı , artık dünyanın en büyük marka cikletleri kullanılıyor. Onlarda zaten kazandıklarını ülkelerinde AR-GE veya yatırıma götürüyor. Cikletlerde az kalan bakkallardan ziyade süpermarketlerde satışta.

Simit alın diye:
Zabıtalar müsade ederse alırız.

Birde bu reklamlardaki tüm ürünler hemen hemen fişsiz ve kdv siz alınabilir. Bir ciklet veya simit yada esmer vatandaştan çiçek alın ve fiş isteyin, sağlık ekonomisine katkınız olur.

Not: çocukluğumdan beri ciklet alıyorum ama aynı ekonomi hakim ülkemde. Kriz teğet geçiyor.

Hiç yorum yok: