BİTEZ BİT PAZARI...

Belkide en güzel , en sevilen ve en gerekli pazardır bit pazarları. Çünkü o pazarların olduğu yerde sanat ve kültür vardır, o pazardan alışveri yapanlar belli bir kültür seviyesindedir. Ancak Bit pazarları çeşitlilik gösterir, tarihi eser ve objelerin olduğu ,dolaşırken bir anda çocukluğunuzda çok sevdiğiniz bir oyuncağa da rastlayabileceğiniz antika pazarları yada geçim sıkıntısı çeken insanlara yönelik eski elbiselerin ve aletlerin satıldığı eskici pazarı ,malesef en son trendde ucuz zannedilen ama aslında çöp olan çin mallarının olduğu ama ismi nedense rus pazarı diye anılan pazar. Bitezde hep bu eski pazara gitmek istemiştim, bitezlileri içten tebrik eder hale getiren bir heyecanım vardı ama pazar beni biraz üzdü, karışmış ve karakterini bulamamış halde malesef, düzelmez mi? Düzelir çünkü düzelmek zorunda, Kadıköyde bizdede belediye olarak antika pazarı açılmış ama rus pazarı oluvermiş bir süre sonrada kapanıvermiş. Esnaf bu işten son derece şikayetçi ve madur olmuş. Bende Başkana neden kapattınız başkanım ? diye sorunca bana "Tamer ben de senin kadar tarihi eşyayı ve pazarı severdim ancak maksatlarını aştılar ve her türlü çin malı ve erotik cd dahil satılıyor ,mecbur kaldım kapattım" dedi. "Kadıköyün çarşısında bu tür dükkanlar var, onlar tarih satıyorlar " Tamam , iyi yaptınız başkanım diyemedim çünkü 1)herhese tezgah vermeseydiniz . 2) zabıta tam denetimini yapabilseydi 3) bir antika uzmanını pazardaki malların kontrolüyle görevlendirseydiniz . 4) Kapamak onun fikri olmadığını adım gibi biliyordum. Çünkü Belediye başkanlarının altında olanlar bu türlü işlerden ya tembellikten kaçarlar yada iyi gelir getirmediği için. Tabii gelir nereye? Bu kişiler hep yanlış fikir verir ve halkın içinde olmak istemez , çünkü yüzleri yoktur. Malesef Başkandan bilir herkez başarıyıda başarısızlığıda ama aslı hiç öyle değildir. Bitezin daha şansı var. Yeni bir belediye başkanı var, yeterki iyi fikir veren danışmanları olsun ve sonuna kadar gitsin. İyi pazarlar.

Hiç yorum yok: